تعمیر چراغ زرد سخت افزار در واحد تعمیر PS4 سونی در کرج

Bydigiped

جولای 18, 2018 , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

تعمیر چراغ زرد ps4 در کرج

تعمیرات PS4 ممکن است مرتبط با حوزه سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه باشد که تشخیص این امر نیاز به بررسی دقیق کنسول و طی روند عیب یابی صحیح دارد. در مجموعه تعمیرات PS4 در کرج (دیجی پد) با طی این فرآیند و کشف علل ایجاد خرابی در دستگاه، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیرات PS4 شناسایی گشته و بر روی دستگاه اِعمال می گردند.

پیاده سازی اصولی و گام به گام مراحل تعمیر در این مرکز، سبب گشته تا غالب اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها مرتفع گشته و کنسول ps4 سونی کیفیت اولیه خویش را بازیابند. کارشناسان مرکز تعمیرات PS4 (دیجی پد) ضمن آشنایی با سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ تاپ‌های اچ پی، از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر نیز بهره‌مند هستند و قادرند تا تمامی اختلالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ps4 را رفع نمایند. دارندگان ps4 های Sony می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات کنسول در کرج ( دیجی پد ) و مراجعه به پارت تعمیرات PS4 تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند.

روشن شدن چراغ چشمک‌زن آبی

“خط آبی مرگ” را می توان مهم‌ترین مشکلی دانست که ممکن است برای پلی استیشن 4 پیش بیاید. البته چشمک زدن نوار آبی رنگ دستگاه به خودی خود مشکل محسوب نمی شود بلکه این مسئله هشداری است که در مورد وجود یک مشکل بزرگ به کاربر داده می شود. نام این مشکل از کنسول ایکس باکس 360 و “حلقه قرمز مرگ” آن گرفته شده است و می تواند نشان دهنده وجود یک مشکل فنی بزرگ و مهم در کنسول شما باشد که باعث می شود دستگاه نتواند به کارکرد صحیح خود ادامه دهد. البته بر خلاف مشکل سه چراغ شدن ایکس باکس 360، در اینجا “خط آبی مرگ” به طور کامل به این معنی نیست که PS4 شما مرده است، بلکه تنها یک هشدار مهم است که به هیچ وجه نباید آن را نادیده بگیرید.

در حالت عادی وقتی کنسول پلی استیشن 4 را روشن می کنید نوار ال ای دی آن شروع به چشمک زدن به رنگ آبی کرده و پس از بوت شدن دستگاه بر روی رنگ سفید ثابت می شود. اما وقتی مشکلی در کنسول وجود داشته باشد که مانع بوت شدن صحیح آن شود، این چشمک زدن نوار ال ای دی به رنگ آبی، ادامه پیدا می کند تا اینکه دستگاه بدون هیچ توضیحی خاموش می شود. در چنین شرایطی کنسول هرگز قادر به ارسال سیگنالی به تلویزیون یا نمایشگر نیست و بنابراین نمی توانید متوجه دلیل مشکل شوید. سونی ادعا کرده که این مشکل بسیار معدود بوده و به ندرت پیش می آید اما با این حال یک راهنما برای آن در نظر گرفته تا کاربران بتوانند با دنبال کردن مراحل آن برخی اقدامات را برای برطرف کردن مشکل انجام دهند. با اینکه “خط آبی مرگ” بیشتر در اوایل عرضه پلی استیشن 4 دیده می شد اما هنوز هم ممکن است برخی کاربران با آن مواجه شوند به خصوص اگر کنسول خود را از اواخر 2013 تا اوایل 2014 تهیه کرده باشند.

راه‌کارهای احتمالی:

همان طور که سونی هم در راهنمای خود اشاره کرده، چشمک زدن نوار ال ای دی آبی رنگ می تواند نشان دهنده وجود مشکل یا مشکلاتی در بخش سخت افزار و نرم افزار کنسول باشد. این یعنی چند راه‌کار مختلف را برای برطرف کردن مشکل می تواند در پیش گرفته و امتحان کرد. اگر کنسول خود را با گارانتی تهیه کرده اید و مهلت ضمانت نامه آن هنوز به اتمام نرسیده بهترین راه بردن دستگاه به نمایندگی یا فروشگاه است تا مشکل را به صورت رایگان بررسی نمایند. البته اگر مهلت گارانتی شما به اتمام رسیده باشد در این صورت هنگام مراجعه به نمایندگی یا تعمیرگاه مبلغی از شما دریافت خواهد شد.

  • فرم ویر تلویزیون خود را به‌روز کنید. بسیاری از کاربران در گزارش‌های خود به این مسئله اشاره کرده اند که مشکل چشمک زدن نوار ال ای دی آبی رنگ پلی استیشن 4 بعد از به‌روزرسانی فرم ویر تلویزیون برطرف شده و توانسته اند از دستگاه خود خروجی صدا و تصویر بگیرند. اگر از تلویزیون ها جدید و به خصوص آن هایی که امکان اتصال به اینترنت را دارند، استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم با مراجعه به دفترچه راهنمای آن با نحوه انجام به‌روزرسانی آشنا شده و این کار را انجام دهید. با این کار ممکن است تنظیمات مربوط به HDMI تصحیح شده و مشکل سازگاری تلویزیون با پلی استیشن 4 برطرف شود.
  • بررسی پورت‌های HDMI. پورت‌های HDMI تلویزیون و کنسول خود را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ مورد مشکوکی مانند آسیب دیدن پورت و یا کابل HDMI وجود ندارد. حتی اگر برایتان مقدور است، با یک کابل دیگر کنسول خود را به تلویزیون وصل کرده و آن را امتحان کنید.
  • بررسی منبع تغذیه. دکمه پاور جلوی پلی استیشن 4 را فشرده و به مدت هفت ثانیه نگه دارید تا دو صدای بیپ از دستگاه شنیده شده و خاموش گردد. سپس، اتصال برق را از دستگاه جدا کرده و ورودی کابل برق به دستگاه و همچنین سیم آن را بررسی کنید تا مشکلی در این بخش وجود نداشته باشد.
  • هارد درایو کنسول را بررسی کنید. ابتدا از خاموش بودن کنسول خود اطمینان حاصل کنید. سپس اتصال برق دستگاه را قطع کرده و همه کابل‌ها را از آن جدا کنید. حال می توانید کاور هارد درایو را باز کرده و آن را خارج کنید. این قطعه را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که به خوبی در جای خود مستقر می شود.
  • ریست کردن کنترلر. ابتدا از متصل بودن همه کابل ها به دستگاه اطمینان حاصل کنید. حال دکمه PS را روی کنترلر فشار داده و نگه دارید تا چراغ سیستم به رنگ نارنجی درآید. حال دوباره دکمه PS را فشرده و نگه دارید تا این بار رنگ چراغ به سفید تغییر کند. همین نکته کوچک و ریست کردن کنترلر در برخی مواقع باعث برطرف شدن مشکل “خط آبی مرگ” شده است.

 

روشن شدن چراغ چشمک‌زن قرمز

گزارش هایی که در مورد چراغ چشمک‌زن قرمز پلی استیشن 4 یا “خط قرمز مرگ” ارائه شده به گستردگی “خط آبی مرگ” نیست اما با این حال به همان اندازه باید مهم تلقی شود. در چنین شرایطی پس از روشن کردن کنسول نوار کناری آن به رنگ قرمز شروع به چشمک زدن کردن و در نهایت با شنیده شدن سه صدای بیپ، دستگاه خاموش می شود. بر اساس آنچه که در دفترچه راهنمای پلی استیشن 4 قید شده، این مسئله نشانگر مشکل گرمایش بیش از حد دستگاه است که می تواند ناشی از خراب شدن فن باشد. خوشبختانه این چراغ قرمز هم نمی تواند به طور قطع نشان دهنده از کار افتادن کنسول باشد و با برخی راه‌کارها می‌توان دوباره آن را به حالت عادی برگرداند.

راه‌کارهای احتمالی:

همین ابتدا باید اشاره کنیم اگر با هیچ یک از راه حل های بالقوه زیر مسئله حل نشد و مشکل باقی ماند، بهتر است با نمایندگی سونی و یا فروشگاهی که کنسول خود را خریداری کرده اید، تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنند.

  • به کنسول خود استراحت بدهید. دکمه پاور جلوی بدنه دستگاه را به مدت هفت ثانیه نگه دارید تا با شنیده شدن صدای بیپ کنسول خاموش شود. سپس کابل برق را از آن جدا کرده و اجازه دهید کنسول کمی استراحت کرده و کاملاً خنک شود. پس از خنک شدن دستگاه دوباره آن را امتحان کرده و ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا نه.
  • فضای کافی را در اختیار کنسول قرار دهید. تهویه مناسب برای کنسول پلی استیشن 4 بسیار حیاتی و مهم است. بهتر است کنسول خود را در مکانی قرار دهید که جریان هوا در اطراف آن وجود داشته و کنسول امکان تبادل دمایی را با محیط اطراف خود داشته باشد. از قرار دادن کنسول بر روی فرش یا سطوحی مشابه جداً اجتناب کنید. علاوه بر این، برخی از کاربران گزارش داده اند که قرار دادن کنسول به صورت عمودی باعث کاهش دمای آن می شود. هرچند باید توجه داشته باشید که در هنگام قرار دادن کنسول به صورت عمودی نباید قسمت های مشبک کنار بدنه که برای تبادل گرمایی در نظر گرفته شده اند، پوشیده شوند.

پورت HDMI آسیب دیده و کابل HDMI معیوب
با اینکه این مشکل بسیار گسترده نیست اما با این حال برخی کاربران گزارش کرده اند که کنسول آن ها در هنگام حمل و نقل از کارخانه دچار مشکل شده و با پورت HDMI آسیب دیده به آن ها تحویل داده شده است. این مشکل که منجر به عدم دریافت خروجی صوتی و تصویری در تلویزیون می شود، اغلب ناشی از عدم اتصال صحیح کابل و پورت به یکدیگر می باشد که به خاطر درست عمل نکردن قطعه فلزی خم شده در داخل درگاه HDMI داخلی کنسول است. اگر چه دلیل عدم کارکرد صحیح این تکه فلز خم شده ناشناخته است، اما به طور موثری باعث ایجاد اختلال در پورت دستگاه می شود، زیرا این قطعه دیگر نمی تواند به درستی به کابل HDMI متصل شده و سیگنال‌های صدا و تصویر را از آن عبور دهد. علاوه بر این، گزارش شده است که استفاده از کابل HDMI معیوب و نامرغوب هم به دلایل مختلف می تواند باعث عدم دریافت خروجی در تلویزیون شود.

اگر شما هم با مشکلاتی از این دست روبرو هستید راه‌کارهای زیر ممکن است به شما کمک کنند:

راه‌کارهای احتمالی:

  • پورت‌های HDMI را به دقت بررسی کنید. پورت‌های HDMI موجود بر روی کنسول و تلویزیون را بررسی کنید تا مشکل یا آسیب دیدگی خاصی نداشته باشند. همچنین کابل را هم از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار دهید. اگر برایتان ممکن است دستگاه خود را با یک کابل HDMI دیگر امتحان کنید.
  • اگر قطعه فلزی داخل پورت HDMI به وضوح از حالت عادی خود خارج شده، می توانید با احتیاط کامل و با استفاده از یک گیره یا هر ابزار مناسب دیگری، آن را به حالت اولیه خود بازگردانید. همچنین دقت کنید که هیچ یک از پین ها یا قطعات داخل پورت آسیب ندیده باشند. اگر مطمئن شدید که پورت HDMI آسیب دیده و مشکل از این ناحیه است، باید با تعمیرکارهای مجاز برای ترمیم آسیب دیدگی کنسول تماس بگیرید.
  • از یک کابل HDMI دیگر استفاده کنید. اگر شما هم به همراه کنسول خود یک کابل نامرغوب دریافت کرده اید، بهتر است آن را با یک مدل مناسب و باکیفیت تعویض کنید. مطمئن باشید خرید یک کابل HDMI باکیفیت ارزش هزینه ای را که می کنید دارد.

 

تعمیر چراغ زرد سخت افزار در واحد تعمیر PS4 سونی

در این مطلب شما را با بازی پلی استیشن playstation در مجتمع فنی کرج می کنیم. در ابتدا مقدمه کوتاهی درباره کنسول بازی پلی استیشن پلی استیشن و واحد تعمیر کنسول بازی پلی استیشن ارائه می دهد.

پس از آن، مشکلات عمده ای که برای انواع مدل های کنسول پلی استیشن ممکن است وجود داشته باشد. در ادامه خدمات ما تعمیرات مربوط به کنسول پلی استیشن را عنوان می کنیم. و در نهایت نیز انواع مدل های کنسول پلی استیشن که در مجتمع فنی کرج مورد تعمیر قرار می گیرند نام می بریم. با ما همراه باشید.

کنسول پلی استیشن PS4
یکی از محبوب ترین کنسول های بازی، کنسول بازی پلی استیشن یا به اختصار PS4 است. شاید در ایران، پرشیو و پر استفاده ترین کنسول بازی همین پلی استیشن باشد. کنسول پلی استیشن توسط شرکت سونی ساخته می شود و در مدل های مختلف و متنوع به بازار عرضه می شود.

آخرین نوع این کنسول بازی، PlayStation 4 playstation4 است که در سه مدل به بازار عرضه شده است. پلی استیشن 4 ps4 معمولی، پلی استیشن 4 اسلیم ps4 slim و پلی استیشن 4 پرو ps4 pro. مدل پلی استیشن 4 pro ps4 pro از دو مدل دیگر قدرتمندتر و قادر به اجرای بازی های با کیفیت بالاتر اچ یا همان Ultra HD 4K می باشد. در هر صورت همه این مدل ها به دلایل مختلف ممکن است دچار خرابی های بشوند.

واحد تعمیر کنسول بازی پلی استیشن در کرج همیشه آماده است تا خدمات تعمیر و تعویض قطعات انواع مدل های کنسول پلی استیشن را به شما عزیزان ارائه دهد.

ما در واحد تعمیر و نگهداری کنسول بازی پلی استیشن در کرج از بهترین و معقول ترین تعمیرات استفاده می شود که باعث می شود تا کنسول پلی استیشن شما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت تعمیر و به دست شما می رسد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

By digiped

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • برای ارتباط با واحد تعمیرات با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید
    09024828152 - 02636606671 - 09121710932