آموزش های کنسول xbox, نمایندگی های کنسول سونی

نمایندگی 360 xbox در هشتگرد کرج

نمایندگی رسمی 360 xbox

یکی از بزرگترین مشکلات کنسول های XBOX 360 که عمدتا تاریخ ساخت آنها قبل از اکتبر 2006 برمی گردد، مشکل به وجود آمدن خطا سه چراغ قرمز است. در این دسته از کنسول ها به علت خنک نبودن قطعات داخلی مانند CPU و GPU و Ram، به مرور زمان، حل کننده های موجود در قطعات به علت حرارت زیاد اتصالاتی کمی پیدا می شود.

تعمیرات ارورهای یک ، دو ، سه و چهار چراغ قرمز ایکس باکس در نمایندگی 360 xbox در هشتگرد کرج
● روش پیشگیری از این مشکل:

1) افزایش دور فن های خود کنسول از 6 ولت تا 12 ولت. البته این کار باعث می شود صداهای فن ها بیشتر شود.

2) استفاده از فن برای بیرون کنسول (که اشتباه به اینتر کالرر معروف هستند) این فن ها معمولا برای کنسول زیر و پشت کنسول استفاده می شود.

3) استفاده از فویل آلومینیومی برای پر کردن فضای بین هت سینک GPU و کانال هوا

4) استفاده از یک هت سینک دست ساز بر روی پل جنوبی.

نمایندگی 360 xbox در هشتگرد کرج

● روش تعمیر این مشکل:

برای تعمیر مشکل ابتدا باید کنسول را به شیوه درست باز کنید.

درایو کنسول را نیز از داخل آن خارج کنید. قسمت جلوی کنسول که چراغها و دکمه Power آن را قرار داده اند، با 3 پیچ متصل شده است، باز کردن این پیچ ها و جلو سمت جلو بیرون کشیدن تا از اصلی برد جدا شود.

باز کردن همه پیچ های پشت کنسول (همچنین پیچ های مچ دست رنگ مربوط به هت سینک را هم بزنید) سیم برق فن ها را پشت کنسول و فن ها را از داخل کنسول بیرون آورده.

حالا باید برد اصلی را از داخل کنسول بیرون آورید. این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به برد نرسد.

پشت برد اگر مشاهده کنید، دو بست فلزی در X می بینید که هت سینک ها را نگه داشته اند. جدا کردن هت سینک از برد اصلی جدا باید آن ها را از پشت برد بکشید.

با استفاده از یک پیچ گوشتی و قرار دادن آن در محل مشخص شده در تصویر و کمی فشار به طرفین، می توانید این اتصالات را باز کنید. دقت کنید تا به برد آسیب نزنید.

با جدا کردن این بست ها، هت سینک ها از برد جدا می شوند.

حالا نیاز به یک کارخانه صنعتی دار که می تواند حرارت را به حداقل 200 درجه سانتی گراد ایجاد کند. در استفاده از این سایا داغ، حتما باید احتیاط کنید زیرا به راحتی می تواند باعث ایجاد شدید در بدن شود. بعد از روشن شدن این سشوار به هیچ وجه لوله آنرا به سوی کسی نیندیرید چون حرارت زیادی ایجاد می کند.

قبل از اینکه بخواهید کار را شروع کنید، با استفاده از آلومینیوم فویل می توانید بخش هایی از برد را که نمی خواهید زیاد حرارت دهید، بپوشانید.

مانند تصویر روی خازن ها بپوشنید تا حرارت مستقیم نبینند. در تصویر بالا به نظر می رسد که گرمایش GPU چیپ داشته باشد، هت سینک از CPU برداشته شده است، اما در صورت لزوم این هت سینک را نیز برداشته و capacitors موجود در اطراف CPU نیز با فویل آلومینیومی بپوشنید.

پس از پوشاندن بخش های لازم، بروی را ترجیحا روی روی سرامیک یا موزاییک قرار دهید. سشوار صنعتی را برداشته و در دمای بین 200 تا 300 درجه تنظیم کنید و از فاصله حدودا 20 سانتیمتر و حداکثر 2 دقیقه بر روی بخش های مختلف بروی چرخش بچرخانید.

تعمیرات ارورهای یک ، دو ، سه و چهار چراغ قرمز ایکس باکس در نمایندگی 360 xbox در هشتگرد کرج

● توجه: ساینده را روی یک بخش ثابت نگه دارید تا تا سوختن برد نداشته باشید، حتما تمام بخش های برد را به صورت یکسان و با چرخش حرارتی گرم کنید!

بعد از گذشت حداکثر 2 دقیقه، سوزار را خاموش کنید. برد را به هیچ وجه تکان ندهید و به هیچ یک از بخش های آن فشار وارد نکنید!

برد را در همان محل باقی بگذارید تا حداقل 30 دقیقه بگذرد و برد به طور طبیعی خنک شود. اجازه دهید برد خود را خاموش کنید و سعی نکنید آن را با استفاده از وسایل دیگر خنک کنید.

سپس هت سینک ها را به جای اصلی قرار دهید و داخل آن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پیچ های مشکی مربوط به هت سینک ها را بطور محکم ببندید تا مطمئن شوید که روی سوکت کاملا صحیح باشد. اگر این پیچ ها را به اندازه کافی محکم نکنید روشن کنسول فن ها به شدت شروع به گردش می کنند!

کنسول را تست کنید، اگر مشکل حل شده باشد، می توانید کنسول را کاملا بست کنید، اما اگر مشکل هنوز هم وجود داشته باشد، باز کردن برد و باز کردن مراحل و استفاده از این بار بیشتر. البته مقدار حرارت بالاتر از 500 درجه تنظیم نکنید!

اگر مشکل شما هم حل نشده، نمی توان گفت که کنسول دیگر قابل تعمیر نیست، اما مطمئنا تعمیر آن دیگر به این سادگی ها نخواهد بود!

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *